Menu over
Volg ons op:

info@stoof-debresser.nl

076 - 522 41 00

Uw partner voor lokale, nationale en internationale verhuizingen!

Voorkom verwarrende verhuisinstructies

Het is zover, de verhuizing gaat na een ruime voorbereiding plaatsvinden. Alles lijkt tot in de details geregeld, maar dan komt u erachter dat u toch een grote fout heeft gemaakt. Terwijl u dacht dat de verstuurde verhuisinstructies helemaal helder waren, blijkt dit niet het geval. Wat had u kunnen doen om dit te voorkomen?

De verhuisinstructie wordt vaak vergeten of wordt “even snel” gemaakt. Terwijl juist de instructie zo belangrijk is voor een goed verloop van de verhuizing. Als interne of externe partijen niet weten waar ze aan toe zijn gaat er namelijk van alles mis. Het bemoeilijkt de verhuizing en kan voor veel stress en vertraging zorgen. Een heldere instructie is dus een vereiste.

De missende muis

Bijvoorbeeld de instructie naar de medewerkers en ICT afdeling. Er wordt een mail gestuurd waarin staat dat de medewerkers het toetsenbord en de muis mee moeten nemen naar de nieuwe locatie. De helft van de medewerkers leest de e-mail, maar de rest leest deze niet of is de instructie al vergeten. De ICT afdeling is helemaal niet ingelicht en constateert dat een deel van de toetsenborden en muizen “spoorloos is verdwenen” tijdens de verhuizing. Vol verwarring bestelt de ICT afdeling nieuwe toetsenborden en muizen bij de leverancier. Erg inefficiënt en daarbij: dubbel werk en dubbele kosten.

Minimaliseer “O ja momenten”

“O ja dat hadden we beter zo kunnen doen”- momenten zijn niet ongewoon tijdens verhuizingen. Houd er daarom altijd rekening mee dat (een deel van de) medewerkers en betrokkenen uw verhuisinstructies niet lezen of zich er niet aan houden. De volgende tips helpen u om het “o ja moment” te voorkomen:

  1. Zorg voor een heldere, niet te lange instructie
  2. Zie erop toe dat iedereen de instructie leest en volgt
  3. Ontwerp een plan B voor het geval dat de instructie niet opgevolgd wordt
  4. Houd ook rekening met losse medewerkers – specifieke bezittingen zoals persoonlijke papieren, briefbakjes, persoonlijke eigendommen en kantoorartikelen.
Stoof- de Bresser Breda
Mijkenbroek 46
4824 AC Breda
The Netherlands
[T] +31 (0)76 - 522 41 00
[F] +31 (0)76 - 514 44 25

Hoe kunnen wij u van dienst zijn?

Wilt u contact met ons opnemen of bij ons op een van onze kantoren langskomen? Dan nodigen wij u graag uit om te kijken op onze contactpagina.

Volg ons op: