Menu over
Volg ons op:

info@stoof-debresser.nl

076 - 522 41 00

Uw partner voor lokale, nationale en internationale verhuizingen!

5 makkelijk te voorkomen problemen bij een zakelijke verhuizing

 

Wanneer u uw zakelijke verhuizing niet goed voorbereid kan deze makkelijk veranderen in een nachtmerrie. Vertragingen, schade aan het pand en inventaris. Kantoorinrichting die “gewoon” kwijt is. Al deze problemen komen pas aan het licht als het te laat is. Onderstaand vijf veel voorkomende problemen, met oplossingen!

 

1. Er is verkeerd gecodeerd

Paniek! De ingepakte dozen zijn niet juist gecodeerd en zijn daardoor allemaal op dezelfde etage afgeleverd. Daar gaat uw planning want nu moet alles handmatig uitgezocht worden en dit kost tijd, en dus geld.

Coderen bestaat uit een van-naar plan en een  stickerplan. Zo’n plan is eenvoudig op te stellen aan de hand van indelingstekeningen en plattegronden. Door de bestemming van de inventaris door middel van sticker met code of kleur aan te geven weten de verhuizers exact waar de spullen heen moeten. Voorbeeld: dozen met een rode sticker gaan naar de vierde etage en dozen met een blauwe sticker naar de eerste. Het is belangrijk om de plannen goed op elkaar aan te sluiten, anders komen de dozen niet op de juiste plek terecht.

 

2. De werknemers zijn niet goed ingelicht

Alles voor de verhuizing is aanwezig: de inschatting, de planning, de codering en de verhuismiddelen zijn klaar, en het verhuisbedrijf is ook ingepland. Sommige werknemers zijn zelfs al begonnen met inpakken. Het gaat vlot en er ontstaat als vanzelf een stapel ingepakte dozen. Maar wanneer het verhuisbedrijf komt om de dozen te laden blijkt dat er geen codering is gebruikt.

Waar gaat het mis? Er was namelijk wel een stickerplan gemaakt, maar het blijkt dat de werknemers hier niet van op de hoogte zijn. Een notitie op het mededelingenbord is niet gezien en een te lange instructie wordt niet gelezen. Wees kort en bondig en zorg voor extra tijd zodat iedereen de instructie doorneemt en snapt. Op deze manier bespaart u later veel tijd en ergernis.


3. Bestellen van verkeerde emballagemiddelen

De verhuismiddelen die u bestelt moeten wel passen bij uw situatie. Heeft u bijvoorbeeld een pand met trappen zonder lift, dan is een rolcontainer geen optie. Alhoewel dit vrij logisch klinkt gaat het in de praktijk vaak mis. Denkt u maar eens aan het gebruik van rolcontainers in het oude pand met lift terwijl er in het nieuwe pand geen lift is. Of gangen die in het nieuwe pand toch veel smaller blijken te zijn waardoor de rolcontainer niet pas. Een foutje is snel gemaakt maar heeft vaak schade of tijdverlies tot gevolg. Een taxatie in zowel het oude als in het nieuwe pand door één van onze adviseurs kan veel problemen voorkomen.

 

4. De omvang van de verhuizing is verkeerd ingeschat

Een goede planning voor de verhuizing is cruciaal maar hoe plant u een verhuizing goed in? Daarvoor moet u eerst de omvang van de verhuizing goed inschatten. De omvang van uw verhuizing stelt u vast door een inschatting te maken van de inventaris en met welke efficiëntie u deze uit en in de panden kunt vervoeren. Wat is de verhuisafstand tussen de panden? Op basis van deze informatie kunt u een planning opzetten.

 

5. Een te krappe planning

Een logisch gevolg van een verkeerde inschatting van de omvang van de verhuizing is dat er te weinig tijd ingepland wordt om de verhuizing goed te kunnen uitvoeren. “Dat kan prima tijdens de kerst, dan zitten we mooi voor het nieuwe jaar op de nieuwe locatie”.

Vaak zijn bedrijven aan een tijdslimiet gebonden omdat de verhuizing in daluren moet plaatsvinden, bijvoorbeeld tijdens de kerstvakantie. Als de verhuizing te groot is om binnen de vastgestelde limiet uit te voeren dan blijkt vaak dat het al te laat is.

Tegelijk met de inschatting van de omvang kunt u laten onderzoeken waar de mogelijkheden liggen in uw verhuisproces. Ook hierin kunnen onze adviseurs u uitstekend van dienst zijn. Op deze manier kunt u problemen in een later stadium voorkomen. Een mogelijke oplossing is het “schillen” van uw processen. Bijvoorbeeld door te onderzoeken welke onderdelen niet noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de werkzaamheden. U hoeft dus niet alles in één keer te verhuizen, maar kunt gefaseerd verhuizen.

 

Extra tip

Pas op wanneer u alvast begint met het inrichten van uw nieuwe pand. Het mooie, nieuwe design kan makkelijk beschadigen tijdens het overbrengen van het meubilair of de kantoorinrichting. Besteed daarom aandacht aan het tijdelijk laten aanbrengen van vloer-, wand- en hoekbescherming. Ook is het handig om de (nieuwe) binnenlift tot het laatste moment beschermd te laten. Natuurlijk kunnen wij dit voor u verzorgen. 

 

 

Stoof- de Bresser Breda
Mijkenbroek 46
4824 AC Breda
The Netherlands
[T] +31 (0)76 - 522 41 00
[F] +31 (0)76 - 514 44 25

Hoe kunnen wij u van dienst zijn?

Wilt u contact met ons opnemen of bij ons op een van onze kantoren langskomen? Dan nodigen wij u graag uit om te kijken op onze contactpagina of gebruik te maken van de gegevens hieronder.

Volg ons op: